Päivä kerrallaan on sanonta, joka minulla tarkoittaa sitä, että yritän selviytyä "päivän kerrallaan" lukemattomilta tuntuvista erilaisista tehtävistä ja muistamisista. Vuodattelemaan en ole juuri viime aikoina kerennyt, vaikka usein olen aloittanut päivän puuhat jo klo 5 aikoihin (ainakin ajatustyön) ja päätän hommat voimien loppuessa klo 23 maissa. Niin eilen ja tänäänkin.

Kun olin eilen saanut töiden jälkeen roudailtua julisteaineksia Vihtiin ja Karkkilaan, ryntäsin ruokakauppaan. Sitten kotiin ja organisoimaan pientä viikkosiivousta. Klo 20 maissa aloin puuhaamaan Nu-Pun ehdokkaiden esitettä Pusulan syysmarkkinoille. Sain sen valmiiksi ennen nukkumaanmenoa. Aamulla klo 5 maissa ryhdyin suunnittelemaan yhdensortin kyselyä ja muita organisointeja tämän päivän markkinoille. Niiden tuli olla valmiita klo 8 mennessä, koska klo 9 piti olla jo markkinoilla. Kireästä aikataulusta huolimatta kaikki sujui hyvin ja markkinoilla oli jälleen oikein mukavaa olla kohtaamassa tuttuja ja tuntemattomia. Tässä alla kuvassa ehdokaskaartiamme eli Tuulikki, Pirjo ja Liisa.

1959890.jpg

Olen nyt iltapäivällä hetkisen yrittänyt levähtää, sillä ilmeisesti flunssa pukkaa päälle, koska päätä niin jomottaa ja lihaksia särkee. Seuraavien päivien erityiset haasteet ovat Vihdin ehdokkaiden lehden valmiiksi saattaminen, ilmoitustaitot kolmen kunnan ehdokkaiden osalta ja julisteasioiden loppuunsaattaminen. Kun tässä vielä pari viikkoa jaksaa turbolla, niin hyvä. Tori- yms. tapahtumia on tiedossa monelle päivälle Karkkilassa ja Vihdissä. Varmaan jonkin kaupan eteen pääsemme näytille myös Nummi-Pusulassa. Maanantaina 20.10. on tiedossa ilmeisesti ainut minun kontolleni tuleva vaalipaneeli Nummi-Pusulan lukiossa.

Hassua on ollut se, että tätä Vihdin seudun osaston pj:n roolia hoidellessa omat asiat ovat jääneet rempalleen. Vaalikoneista olen vastannut vasta kahteen ja omat tavoitteetkin on tyystin kirjaamatta - muita olen alituiseen hoputtanut niitä hoitamaan kuntoon. Mutta mieleni on parempi, kun ensin hoidan alta pois ne asiat, jotka olen luvannut muille ja vasta sitten tulevat omat kampanjoinnit. Ja olen sitäkin ajatellut, että jos ei 12 vuoden työ kunnanvaltuutettuna ja monissa muissa tehtävissä ole tavoittanut/vakuuttanut nupulaisia, niin liekö siinä apua mistään erityisestä kampanjoinnistakaan.

Eilen oli hieno päivä. Saimme vihdoin jätettyä jo useampia viikkoja vireillä olleen välikysymyksen perusterveydenhuollon turvaamisesta. Asia on todella tärkeä. Kuin ihmeen kaupalla Päivi (Räsänen) tuli kyynersauvoineen välikysymysinfoon. Ihmeparantumisesta ei ollut kyse, vaikka samana päivänä oli tosin hänen viikon vanha sairaalassa otettu kuvansa Iltalehdessä. Minulla oli pieni tuskan hiki päällä, kun pelkäsin, miten hän jaksaa olla tuon reilun tunnin ajan ylhäällä eduskunnassa ja kävellä eduskunnan pitkät käytävät. Onneksi jaksoi, vaikka taas on joutunutkin olemaan vallan pedissä.

Ensi viikolla on mitä todennäköisimmin käsittelyssä ryhmämme vaihtoehtobudjettiin liittyvät lakialoitteet ja monenmoista muuta tärkeää. Haastetta ja isoja asioita piisaa monella rintamalla!