Tänään kolme hesalaista ministeriä, Jan Vapaavuori, Mari Kiviniemi ja Tuija Brax esittivät neuvoa-antavaa kansanäänestystä mahdollisesta pääkaupunkiseudun suurkunnan perustamisesta. Heidän mielestään yhdistyminen ei ole vain pienten ja kurjien asia.

Epäilemättä pääkaupunkiseudulla ja YTV-alueella on kuntien yhteistoiminnassa parantamista monessakin kohdin. Kuitenkin ensimmäiseksi minulla nousee mieleen kysymys, mikä sitten on riittävän suurta. Mihin ylipäätään kuntia tarvitaan, jos ei puolen miljoonan ihmisen kaupunki ole riittävän suuri yhdeksi kunnaksi?

Tänään kunnanhallituksessa käytiin läpi minun, Pirjo-Leenan ja kehittämispäällikkö-Kallen väsäämää kyselylomaketta nummipusulalaisille. Valtuusto päätti kuntalaiskyselyn tekemisestä alkusyksystä, mutta se viivästyi käytännön syistä. Nyt lähiaikoina jokaisen äänioikeutetun postilaatikkoon pitäisi tipahtaa oma kyselylomake. Toivottavasti sen kautta voidaan saada hyödyllistä palautetta, jonka pohjalta kuntaa voidaan kehittää oikeaan suuntaan. Kyselyssä annetaan mahdollisuus myös avoimeen palautteenantoon.

Olen ollut tänään hyvin virkeä. Mitään paikkaa ei ole särkenyt ja työ on luistanut joutuisasti. Olenkin miettinyt, mistä moinen ilo johtuu... Ainoaksi syyksi keksin sen, että eilen pääsin ulkoilemaan puoli päivää Rausjärvellä. Olin nimittäin lupautunut apulaiseksi partioleirille, jossa vedin sudenpentutyttöjen haikki-porukkaa. Epäilemättä minulla oli vähintään yhtä mukavaa kuin tytöillä... Kokemuksesta innostuneena ilmoittauduinkin partiolaisten kesäleirille perunankuorijaksi.

Anyway, olen todella iloinen siitä, että Nummi-Pusulassa toimii vireä partiolippukunta, joka tarjoaa hyödyllisen harrastuksen niin isommalle kuin pienemmällekin kullalleni ja kymmenille muille kuntamme lapsille.